Thursday, November 15, 2012

Valaistuminen

Toivottavasti jaksatte vielä tämän postauksen verran valokuvaushöpinöitäni:)

Olen valaistunut! Olen siis ihan fiilareissa kun sain päivänvalolamput valoteltan kaveriksi.
Nämä kuvat on suoraan kamerasta, olen ainoastaan rajannut niitä hieman. Lakan ja ihon väri toistuu mukavan luonnollisena.

Esimerkkilakkana Orly Preamp, kolme kerrosta. Tohkeissani ruttasin pikkurillin kärjestä lakat.





Vertailun vuoksi: tämä kuva on otettu pelkän päivänvalolampun edessä ilman valotelttaa.


Nyt lupaan lopettaa valaisusta valittamisen ja muutenkin asiasta jauhamisen. Kysyä saa toki, neuvon ja kerron mielelläni jos joku on kiinnostunut teknisistä ratkaisuistani:)

11 comments:

  1. Jatka vaan jauhamista :D Sulla on niin hyvä laatuiset kuvat, mikä kamera sulla on? Mä saan tällä viikolla ekan järkkärin, jeij! En ole sellasta ennen edes käsissä pidellyt ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No mä kuvailen tänne blogiin tuollaisella mahdollisimman halvalla Nikonin Coolpix L25:lla mutta koska kamera on niin kehno, on panostettava ulkoisiin puitteisiin:)
      On mulla järkkärikin olemassa mutta se on jotenkin liian hankala ja painava ja sitten pitäisi olla jalusta ja ja.... Mutta saishan sillä parempia kuvia tietty.

      Kannattaa opetella käyttämään sitä uutta kameraa, saat paljon enemmän siitä irti:)

      Delete
  2. Millaset polttimot ja valaiset sä sitte vihdoinkin löysit?

    ReplyDelete
  3. Vautsi, mää voin vaan haaveilla noin laadukkaista kuvista. Mutta siis mikä tää valotelttajuttu on? Multa on vissiin menny jotain ohi, voisitkohan valaista asiaa? Voisitko kertoo myös vähän lisää tosta lampusta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jees, innostuin vähän....mutta postaus aiheesta on nyt luettavissa:D

      Delete
  4. Mustakin on kiva kun kirjoittelet valokuvaamisesta, koska tosi moni painii sen kanssa näin pimeän aikaan! Itsekin aina heti oon kertomassa jos keksin jotain mullistavaa :D Ihanan värinen kyllä tuo pinkki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Preamp on niin nätti! Ja kiva, että muutkin kuin kynsihöpinät kiinnostavat, jatkossa voin tosin taas keskittyä enemmän kynsiin:)

      Delete
  5. Voi kun mä en osaa päättää tarvinko mä tota lakkaa! Mä oon jatkuvasti ostamassa sen, mut sit jotenkin vakuutan itseni siitä, etten tarvi taas yhtä vaaleaanpunaista lisää.. Mut toi on vaan niin nätti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tää on aika erilainen kuin muut joten se puoltaa hankintaa:) Ei mulla ainakaan ole mitään vastaavaa vaikka vaalenpunaisia ja pinkkejä on kymmeniä...

      Delete