Sunday, December 9, 2012

Riveting

Orlyn Golden Maharaja on ollut minulla vuosia ja jostain syystä se on jäänyt oikeastaan käyttämättä. Olen ehkä lakannut sillä kerran joskus uutena mutta lakka on edelleen moitteettomassa kunnossa. Samaa ei ikävä kyllä voi sanoa Konad Top Coatista jolla pilasin nämä muuten mieleiset kynnet. Pullo on lähes täysi ja ollut kunnolla kiinni mutta lakka on jankkiintunut pulloonsa ja hölmönä menin viimeistelemään sillä kynteni.
Paksuuntunut lakka jätti ällöjä klimppejä kynsille ja epätasaisen pinnan jota en voi sietää. Otin kuvat tässä välissä mutta ajattelin myöhemmin vielä kokeilla, saisinko pelastettua tilanteen laittamalla päälle jonkin toisen päällyslakan.

Golden Maharajan kaveriksi liukuvärjäykseen pääsi China Glazen Riveting joka on i h a n a. Kyllä talvellakin voi käyttää oranssia, vai mitä? Tälle muuten löytyy pari lähes-dupea; hyvin samankaltaisia ovat Flormar Jewel Gold ja Gina Tricot Pump The Breaks. Riveting on kaunein näistä, siinä on erottuvin shimmer ja täyteläisin oranssin sävy.

Ja katsokaa: olen leimaillut! :D Eihän ne täydelliset ole mutta saavat kelvata ja mikä tärkeintä, tämä ehkä madaltaa kynnystä seuraavaan kokeiluun. Leimailu on ollut pitkään tauolla kun se ei vaan kertakaikkiaan ole sujunut ja olen pilannut sillä monet muuten onnistuneet lakkaukset. Olin jo vähällä myydä pois kaikki laatat ja välineet mutta otin vielä härkää sarvista eikä se nyt niin kauheaa ollutkaan.

Käytin välineiden putsaukseen raakaa asetonia joka tuntuisi toimivan paremmin kuin mikään kynsilakanpoistoaine, koska se ei jätä öljyistä kalvoa laatalle tai stamperiin.

Jos minulla olisi ollut sopivia kultaisia hileitä tai niittejä, olisin käyttänyt koristeluun niitä mutta koska en juuri pidä kullan sävystä, minulla ei ole kullanvärisiä koristeitakaan. Vähän yllätyin itsekin. Jotain täytyy hankkia kun niitä joskus kuitenkin tarvii.

Leimauslakan sävy ei toistu kuvissa ihan oikein. Ensin tartuin GhG Passioniin mutta kirppikseltä ostettu halpislakka oli värinsä puolesta parempi vaihtoehto, tämä on kuparinsävyinen kun taas Passion on kylmempi kultainen. Leimailussa kumpikin toimii yhtä hyvin.




Käytetyt lakat ja tarvikkeet:
Seche Clear -aluslakka
China Glaze Riveting
Orly Golden Maharaja
Inm Out The Door -pikakuivattaja
Yes Love 876
Konad Top Coat
leimat Magno Nailsin laatasta A10




Tuli yllättävän pitkä postausväli edelliseen mutta olen viettänyt laatuaikaa perheen kanssa ja ollut samoilla kynsillä monta päivää. Lakkailuintoa olen saanut purettua tikkuprojektissa joka on lähestulkoon kyllästyttänyt välillä:D Fb:n puolelta voi kurkkia joitakin kuvia projektista joka on vielä kesken.

Blogin 1-vuotissynttärit lähestyvät ja saapa nähdä, jos saisin sen kunniaksi kyhättyä vaikkapa jotain pientä kivaa kiitokseksi teille ihanille lukijoilleni:)

30 comments:

  1. Kyllä oranssia voi olla minä tahansa vuoden aikana kynsillä, siihen minä ainakin turvaudun aina kun en tiedä mitä tekis. Oranssi toimii vain aina :D

    Leimaus on kyllä tosi hyvin onnistunut, onnittelut siitä. Tiedän niin sen tunteen kun tuo homma onnistuu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oranssit lakat on <3
      Nää kuvat on jopa oikeasta kädestä joka on hankalampi, vasurissa kohdistus on parempi. Mulla on varmaan joku hahmotushäiriö kun jotenkin leiman asettelu on niin vaikeaa oikeaan käteen. Etenkin silloin, kun tekee peilikuvaa vasemmasta. Harjoituksen puutetta kai, yritän korjata asian:)

      Delete
  2. tosihienot!!! wooow :)
    Ja minäkin käytän raakaa asetonia laattojen putsaukseen :) niinpä ei tarvii pelätä että jossaki kynsilakanpoistoaineessa on öljyä joka pilaisi koko laatan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Jopa Xtran poistoaineesta tuntuu jäävän laatalle lähmäkalvo, eihän se voi toimia. En tajua, miksen ole aikaisemmin tätä hiffannut:D Tosin jäähän jäljelle vielä mahdollisuus länttäillä leimat miten sattuu ja siten pilata kynnet mutta elämässä pitää olla jännitystä!

      Delete
  3. Katoin heti että Hän on leimaillut!!! :) Jee, hieanot! Riveting <3 <3 <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tämä on pieni askel ihmiskunnalle mutta suuri harppaus ihmiselle XD
      Joo, rohkaistuin:) Nyt on voittajaolo! :D

      Delete
  4. Ompas kaunis lakkaus! Ja tosiaan oot onnistunut noissa leimailuissa! Siitä se lähtee! :D :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos kiitos:) Mulla on aika kivoja laattoja niin olishan niitä mukava käyttää jos osaisi. Plus että olen ihaillut mm. sinun blogissasi kaikkia laatta-ihanuuksia mutta ajatellut, että en mä niitä voi hankkia kun ei tule käytettyä. Jospa se tästä:)

      Delete
  5. Upeat kynnet, ja ainakin kuvista päätellen onnistuneet leimailut ;) En tiedä mikä siinä on niin vaikeaa, itselläkin aina joku kuva menee miten sattuu :D Mulla oli sama juttu noiden koristeiden kanssa, että kultaisia ei tahdo löytyä... Nyt oon ottanut asiaksi, että pyrin tilaamaan saman koristeen kultaisena kuin hopeana )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos - peukuthan ei näy kuvissa;)
      Hyvä periaate tuo hopeiset&kultaiset -kombo, pitää oikein opetella katsomaan myös niitä kultaisia vaihtoehtoja kun usein molemmat löytyy.

      Delete
  6. Ihan yhdistelmä! Ihana myöskin huomata, että molemmat lakat makaa mulla käyttämättönämä kaapissa, tämän tyyliset täytyy ehdottomasti joulun alla tehdä niin saa noillekin lakoille käyttöä. :) Kultainen leimauslakkakin löytyy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä vähän ihmettelen, miksei Golden Maharajaa ole tullut käytettyä, se on kuitenkin hyvin kaunis lakka eikä laadussakaan ole sanomista. Mene ja tiedä, mutta enpä ollut ainoa :)

      Delete
  7. Mistä tilasit tikkuja lakkausprojektiin? :D
    Tarvitse,tarvitsen,tarvitsen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ebaysta tilasin, tässä suora linkkihirviö :
      http://www.ebay.com/itm/Salon-DIY-50-Nail-Art-Tips-Polish-Display-Practice-Stick-Adjustable-Fan-Board-/181013858778?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a254449da

      Delete
  8. oijoijojijj miten ihanat kynnet! itekki pitäis harjoitella noiden lakkojen yhdistelemistä (kun melkein aina vaan yhdenväriset..) :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitus:) Mulla on ollut yksivärinen kausi tosi pitkään myös ja nyt tuli ravisteltua rutiineja oikein kunnolla kun on leimauksetkin:D

      Delete
  9. Onpas kerrassaan hyvin onnistuneet kynnet! Taas kerran tykkään todella paljon! Teet aina niin tyylikkäitä manikyyrejä ja toteutus on joka kerta niin ihanan huolellinen ja siisti!

    Harmittaa kun en enää oikein voi lakkailla kynsiä, kun töissä ei saa olla kynsilakkaa. Olen niin laiskimus, että yhdeksi tai kahdeksi päiväksi en millään viitsi lakata kynsiä. Tai kyllähän ne lakkaisi mutta se poistaminen ei huvita. Tosin mun kynnet on nyt todella huonossa kunnossa muutenkin, että ei senkään takia lakkailu just nyt ole ajankohtaista.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon, Mohn:) Kiva, että tykkätte!

      Varmaan jäisi itseltäkin lakkailut kokonaan jos työn puolesta ei voisi lakata. Onko myös kestolakat kielletty vai löytyisikö sieltä mahdollisuuksia? Moni valittelee samaa nyt pakkasilla, kynnet kuivuu ja katkeilee ja olen kyllä itsekin tuon pannut merkille, tälläkin hetkellä on 2/10 kynttä nysänä:P

      Delete
    2. Sehän siinä onkin, kun kaikki mahdolliset lakkailut on kiellettyjen listalla. Ei edes väritöntä lakkaa ole sopivaa käyttää. ;-(

      Juu, kuivumisen takiahan noi kynnet on niin huonona. Tarttis vaan ahkerammin olla rasvaamassa ja öljyämässä, mutta kun teen paljon neulehommia nyt joulun alla, niin kovin rasvaisilla käsillä ei viitsi neuloa...

      Delete
  10. Upeat kynnet jälleen kerran. Itämaisen tyylikkäät, jotenkin tulee rakas Intia mieleen värien yhteensovittamisesta. Spicy and cool combination :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Totta muuten, nyt kun sanot. Kiitos:)

      Delete
  11. Oih, nämä ovat kyllä todella upeat!

    ReplyDelete
  12. Miksi Riveting näyttää niin upealta kaikkien muiden kynsillä, mutta ei mun?! Huoh. Kauniit on :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehkä samasta syystä kuin Aquadelic näyttää muiden kynsillä ja kuvissa hienolta mutta mun kynsillä se on masentava ja tunkkainen :D

      Delete
  13. Jiisus, kuinka kauniit kynnet!!!

    ReplyDelete
  14. Sulle on jouluinen haaste mun blogissa!
    http://kunsii.blogspot.fi/2012/12/jouluinen-haaste.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos, yritän saada tämän tehtyä kun olen vähän huono näissä :)

      Delete