Monday, January 21, 2013

Dress For A Moment

Sosiaaliset paineet rajoittivat tänään kynsipuuhiani. Olin lakannut pohjalle ihanan Essencen Dress For A Moment -lakan ja aina kun ennätin tutkimaan koristelaatikkoani, puhelin soi. Tai jotain. Joka tapauksessa huomasin, että kello oli jo vaikka kuinka paljon enkä ollut ehtinyt toteuttaa mitään suunnittelemistani jutuista. Joten, tätä ette ikinä uskoisi ellette omin silmin näkisi, mutta käytin hädissäni water decaleja!

Dress For A Moment on vanhemman mallisia Colour&Go lakkoja ja nykyissä pulloissa tätä sävyä ei enää ole saatavana. Harmi, sillä tällaista lilahullua lakka miellyttää suunnattomasti ja sitä on pullossa vain 5ml. Tiedän, että minulla on useita joitakin lähes identtisiä sävyjä kuten Color Club Secret Rendezvous...tai OPI Rumple's Wiggin'...tai China Glaze Light As Air...ja ehkä vielä muitakin, mutta ei nyt takerruta tällaisiin pikkuseikkoihin. Niissä on aina jokin pieni ero.

Lakan kanssa ei ollut mitään ongelmia, se peitti kahdella kerroksella ja oli vaivaton levittää sekä kuivui mukavasti.
Kynsinauhatkin tuppaavat kuivumaan näillä pakkasilla vaikka rasvaan niitä ja käsiä minkä ehdin. Moni muu on varmasti huomannut saman. Lemony Flutterista häämöttää pian pohja vaikka riittoisaa tavaraa onkin. Muistaakseni avasin purkin lokakuussa ja se on käytössä yleensä useita kertoja päivässä.

Ajankäytöllisten ongelmien vuoksi päädyin siis helppoon ratkaisuun. Minähän kyllä jaksaisin katsella tällaisia kynsiä loputtomiin koska yksinkertaisuudessaan ne vain miellyttävät silmää. Teitä lukijoita saattaa jo puuduttaa, pahoitteluni siitä.

Vilautan nyt kuitenkin nämä kuvat ja menen nurkkaan häpeämään.
Ja siellä vilkuilen salaa kynsiäni koska minusta nämä on kivat;)







Essence Dress For A Moment

Onneksi netti on väärällään kynsiblogeja, joiden kirjoittajilla on enemmän mielikuvitusta ja vaihtelunhalua;)

Ps. 20.1. 2v ilman tupakkaa, jei!

45 comments:

  1. Millon tulossa jotain muuta kuin decalsseja?

    ReplyDelete
  2. Oh <3 Minä en näiden hempeiden sävyjen ystävä ole ollenkaan, ts. eivät sovi minun ihonväriini, mutta sinulla nämä on aina niin kauniita. Itseasiassa juuri nyt on decalsit kynsillä sinun innoittamana, ja olen rakastunut näihin. Riipii jo ajatuksen tasolla näiden poistaminen :'( Juu, pitäisi kai näistäkin postaus tehdä...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tee ihmeessä postaus, haluaisin nähdä:)

      Delete
  3. Tosi kauniit! :) Mä tänään jo pyörittelin water decalseja, mutta kekseinkin sitten jotain muuta :D Mun varastot on käynyt niin vähiin, että niitä harvoja ei enää uskalla käyttää, ihan siltä varalta, että jos joskus tulee koristeluiden kanssa mahdoton kiire. Mä käytän kans kiireessä siirtokuvia ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tilasin tuossa hiljattain läjän halpiksia ebaysta ja hyvin toimii eikä maksanut paljon.
      Kai mä kompensoin sitä etten osaa maalata käsin ja silti on kiva saada jotain ns. sen henkistä kynsille. Leimailu olis kivaa vaihtelua mutta pelkään epäonnistumista niin paljon, että jää aina aikomukseksi:D

      Delete
  4. Ai siirtokuvia, no mä mietinkin että mitä ihmeen decalseja. :) Moi vaan, uusi lukija ilmoittautuu. Tosi kauniita kuvia otat, kynsiblogit jäävät multa usein lukematta kun kuvat ovat suttuisia ja epätarkkoja. Oletko koskaan kokeillut maalata kaksivärisiä terälehtiä akryylimaalilla?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tervetuloa Petra! Olen kokeillut one stroke-kukkia mutta oon tosi onneton maalaamaan mitään käsin. Nyt tosin päätin vielä kerran kokeilla ja tilasin Oumaxin akryylimaalit ebaysta kun niiden pitäisi olla paremmat kuin nuo mun Tiimarista ostetut värit:D

      Delete
    2. En mäkää osaa käsin maalata mitään, mutta tämä onkin tekniikka joka ei vaadi luovuutta. :) Tasakärkinen n. sentin leveä sivellin, vaalea väri toiseen kulmaan sivellintä ja tumma toiseen. Pidä tumma kulma paikoillaan ja liikuta vaaleaa päätä siveltimestä kuin piirtäisit harpilla. Jos värit eivät liu'u yhteen nätisti, tee muutama poikittainen kuivaveto paikallaan ennenkuin alat pyörittämään terälehteä. Riittävän märkä maali, jotta ehdit pyöräyttää sivellintä ennen kuin kuivuu.

      Jos noi ei toimi kunnolla, niin kokeile Nail Artistin maaleja. Niissä on hurjasti pigmenttiä ja saa laimennettua riittävän notkeaa maalia ilman että pigmentti pakenee. Kerro kun pääset kokeilemaan. :)

      Delete
    3. Mä olen kiekolle koettanut harjoitella mutta en saa oikein etäisestikään mitään kukkaa muistuttavaa aikaiseksi:o Tutoja ole tuijotellut ja se NÄYTTÄÄ helpolta mutta vika voi olla myös noissa mun maaleissa, ne ei tavallaan sekoitu kunnolla ja sitten jos niitä ohentaa, ne ei enää peitä. Siksi ajattelin vielä koklata Oumaxeilla mutta pidän mielessä myös nuo Nail Artistit!

      Delete
  5. Ihanat taas! Olispa mullakin tuollainen varasto decalseja :D Mulla on kai 4 arkkia ja en uskalla muka käyttää niitä, kun pelkään että ne loppuu :D Ihan kuin uusia ei muka saisi... Muka odotan sitä The Ideaa, että ihan parhaaseen lakkaan pitäisi yhdistää ne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulla on ehkä loppuelämäkseni decaleja, mutta niitä hienoimpia panttaan kans.....johonkin :D

      Delete
  6. Asettaako tuo hillitön lukijamäärä paineita? :D Saat ihan avoimesti ihailla, kaunista jälkeä taas kerran :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No kun mä mietin vaikka Sonnea jolla on joka postauksessa erilaiset kynnet, kadehdittavaa. En vaan pääse samaan millään!

      Delete
  7. Älä huoli siitä, että muilla bloggaajilla olisi enemmän mielikuvitusta. Vaikka mielikuvitusta olisi, tällaista taitoa ei ole ;) Sulla sentään water decalsit on samassa kohdassa ja noi kynsinauhojen siisteys, ah, kadehdittavaa! Ja sitäpaitti, mulla on menossa joku järjetön leimailukausi ja oon varma, että kunnes pääsen siitä yli, lukijoita on kaikonnut vaikka kuinka paljon :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täältä on muuten poistunut joku lukija, ehkä se oli toi eka anonyymi:D
      Mutta kiitos T-M <3

      Delete
  8. Ruudun tällä puolella mielikuvitusta ei löydy :'D Ja mä ainakin tykkään decaleista vaikka ite niitä en ole kokeillutkaan! Eli tosi nätit kynnet olet taas tehnyt :)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mua jäi niin vaivaamaan tää juttu, että vielä nukkumattia odotellessa pyörin sängyssä ja koetin miettiä, mitä seuraavaksi kokeilisin ettei olisi niin vanhan toistoa. Joskin mä tykkään yhä näistä kynsistä:D Kivoja kommentteja olette jättäneet, kiitos <3

      Delete
  9. Ei mullakaan aina mielikuvitusta löydy :/ ihanat kynnet oot tehny. Tykkään paljon. Ps. Tänään vasta 2viikkoa 4 päivää ilman tupakkaa.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Fani. Ja ihan hitosti tsemppiä jatkoon, tossa on jo loistava alku koska ne ekat päivät ja viikot on ne vaikeimmat! Takaan, ettet kadu jos pysyt päätöksessäsi olla savuttomana:)

      Delete
  10. PYH JA PÖH, sanoo Papu. Ihan sama, vaikka onkin taas siirtokuvia - kauniita kynsiä on AINA kiva katsella, tekniikasta viis! Anonilli tuolla kommenttien alkupäässä saa mennä nurkkaan häpeämään, sillä lukijoilla ei minusta ole mitään asiaa tulla rutisemaan kirjoittajan valinnoista. Me lukijat olemme täällä vieraina, eikä oikeilla vieraillakaan ole minusta mitään asiaa alkaa marista toisen kodissa, että "koska teille tulee uudet verhot?" tms. Jokainen tekee just sellaisia kynsiä kuin haluaa, ja ei lukijaa miellytä, niin menköön lukemaan muita blogeja.

    Ihanat kynnet, minä ainakin tykkään! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No sitäpä sen sanoit. Siis näinhän se on mutta tahtoo unohtua kun muiden blogeissa on toinen toistaan hienompia ja eri tyyppisiä kynsiä, siitä tulee itselle jotenkin urautunut olo ja tuntuu, että pitäisi pystyä tarjoamaan vaihtelua.

      Taisin leimailla itseni väsyksiin jo ennen blogiuran alkua ja siitäkään syystä niitä ei täällä ole juuri nähty. Toinen syy on lukuisat epäonnistumiset sillä saralla....

      Emmää kyllä vaihda verhojakaan kuin pari kertaa vuodessa xD

      Delete
    2. "Ai, teillä on taas Unikkoa ikkunassa. Etkö sä välillä vois laittaa vaikka Kaivoa?" :D

      Sen olen huomannut, että blogin pitäminen koettelee mielikuvitusta. Omalla kohdallani tuntuu, ettei voi kahta kertaa peräkkäin käyttää samaa väriä tai samoja koristeluja, vaikka itse en kynsiblogeja lukiessani kiinnitä huomiota siihen, onko nyt äskettäin ollut samoja juttuja. Katselen vain kauniita kynsiä ja yritän ottaa oppia ja ideoita omiinkin lakkauksiin. Niiden ideoiden käyttämistä sitten kuitenkin miettii, että kehtaanko minä nyt matkia sitä-ja-sitä bloggaajaa vai en.

      Jokaisella lienee sitten se oma suosikkityyli, kuten nyt Sissillä decalsit, jollain toisella leimaukset jne. eikä se haittaa ollenkaan. Itselläni se suosikki taitaa olla strassit :D mutta minkäs se harakka itselleen mahtaa... Yritän sitten joskus strassien käyttöä hillitä, ettei niitä olisi _ihan_ joka kerta, ettei lukijat kyllästy. Ja kuten sanoin, niin nämä ajatukset on ihan omassa päässäni, ei minua muiden blogeissa häiritse saman toisto. Oikeastaan ainoa, mikä vähän häiritsee, on lakassa olevat kynsinauhat.

      Delete
    3. Totta, en mäkään muista, mitä lakkoja joku on käyttänyt ellen nyt erikseen ala kaivella asiaa jos kiinnostun jostain lakasta. Enimmäkseen kuitenkin kynsiblogeissa lakat vaihtuu tiheään tahtiin.

      Joskus kirjoitin, että liika tavaramäärä tuhoaa luovuuden. Silloin, kun mulla oli vähän lakkoja ja varsinkin koristelutarvikkeita, tuli tehtyä paljon monimutkaisempia juttuja ja kokeiltua erilaisia tekniikoita. Voi se toisaalta olla niinkin, että oma tyyli on löytynyt vasta kun on kokeillut kaikkea. Mua harmittaa, etten oikein onnistu leimailuissa, siinä mun päälle on langetettu joku kirous kun kaikki stamperit käyttäytyy mun näpeissä omituisesti :D Silti tulee aina välillä osteltua jotain kivoja laattoja ja ne makaa käyttämättöminä tuolla. Pah.

      Delete
  11. Kauniita decalseja on aina ilo katsella, eikä ainakaan minua kyllästytä yhtään :)

    Pitikin muuten kysäistä sinulta, että mistä ostat decalseja? Olen etsinyt eBaystä, mutta sieltä ei oikein löydy kivoja. Että jos sulla on vinkata jotain hyvää myyjää ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Osan olen tilannut Mimaxilta, suurimman osan Chez Delaneylta ja nyt ihan viimeksi ebaysta sellaiselta myyjältä kuin honeycatso mutta jostain syystä hänellä ei nyt ole tuotteita listattuna:o
      Täältä voisi myös kurkata http://stores.ebay.com/jetwinsonbeauty

      Delete
    2. No nyt näkyy tuotteita honeycatsollakin, oisko ollut joku päivitystauko http://stores.ebay.co.uk/honeycatso

      Delete
    3. Kiitokset vinkeistä!

      Kävinkin jo kurkkimassa ja ehkä saatoin tilatakin jotain ;)

      Delete
    4. Täytyy lisätä tuonne sivuun disclaimer "en ota vastuuta blogini mahdollisesti aihettamasta köyhtymisestä" :DD

      Delete
  12. Hienot kynnet, ja minä ainaki jaksan katsella decaleja vaikka elämäni loppuun saakka!:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos, tämä oli lohdullista kuulla:)

      Delete
  13. mun mielestä sulla on niin kauniita ja hempeitä lakkauksia että jaksan kyllä lukea ja ihastella!! ite en ole vieläkään saanut aikaiseksi testailla noita decalseja :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon, nää kommentit kyllä piristää päivää:)

      Delete
  14. Ihanat kynnet, mä ainakin jaksan kattella näitä sun decals kynsiä. Saat ne näyttämään kauniilta ja osaat aina valita oikeen sävysen lakan decalsien kaveriksi! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No kiitos, mä ajattelin että kaikki on ihan kypsiä jo:D

      Delete
  15. Pihpahjapuh. Hitsiäkö sitä mielikuvituksella, jos toteutus on jotain muuta kuin näin ihanaa. Sun lakkaukset, koristelut ja kynnet on niin ihanat aina, että mua ei ainakaan haittaa ollenkaan decalssien käyttö. Toivoisin vain, että itse saisin kynnet näyttämään yhtä hyviltä kuin sun.. Huoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nää on kai sitte mun tällaisia turvakynsiä, ei juuri ole mahdollisuutta mennä pieleen näillä:D
      Loppujen lopuksi kynnet pysyy kunnossa aika vähällä vaivalla varsinkin, jos ei käytä niitä työkaluina. Toki geenit vaikuttaa, kaikilla vaan ei ole kestävät kynnet mutta onneksi on olemassa sisäisesti ja ulkoisestikin nautittavia apuaineita:)

      Delete
  16. Ahh taas niin kauniit kyntöset <3 Eikä tosiaankaan kyllästytä decalit! Ainoastaan meinaa välillä kade mieli iskeä kun itellä ei oo tommosia ihanuuksia :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi että, kiitos kaunis:) Laitoin tuonne ylemmäs pari linkkiä joista olen tilaillut decaleja, ei tosiaan paljon maksa ja honeycatsolta tuli tosi nopsaan kun paketti tuli briteistä.

      Delete
  17. Ne joita ei miellytä voivat mennä nurkkaan häpeämään!
    Noi kynnet on -taas jälleen- mielettömän kauniit! <3

    ps.luin kommentteja, että alat taas harjoittelemaan maalausta, suosittelen panostamaan kunnon siveltimeen. nyt ku löysin mereneidiltä kunnon siveltimen, niin maalailut tuntuu paljon helpommalta kuin ennen ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Bloh, ja kiitos vinkistä. Mulla on vain noita sivellinsettien mukana tulleita suteja. Oisko sulla linkkiä siihen Mereneidin siveltimeen?

      Delete
  18. Ihanan rehellinen postaus :D Oon niin helpottunut etten ole ainoa joka tuskailee sitä, että joillain bloggaajilla on mielikuvitusta loihtia joka postaukseen aivan ainutlaatuisia manikyyrejä. Mitä enemmän suorituspaineita, sitä surkeampaa tulosta saan kynsille aikaiseksi - upea combo :D Mua ei sinun kynnet kyllästytä ollenkaan, kauniita nämä on aina :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kyllä mä jotenkin liikaa kannan huolta siitä että pitäis olla erilaista ja voi että kun tuli taas samanlaiset. Vaikka ei mua itseä haittaa ollenkaan, että jollain on usein leimauksia tai jotain muuta, yleensä kuitenkin on eri lakat ja eri leimat. Hullua. Pitäs päästä eroon tällaisista jumituksista.

      Delete